Давньокитайський філософ Конфуцій вважав, що від незнання до знань ведуть три шляхи: шлях роздумів – найбільш благородний, шлях наслідування – найбільш легкий та шлях досвіду – найбільш гіркий. Навчально-виховний процес у сучасній школі – це взаємодія двох головних його складових – навчання та учіння. Суб’єкти цього процесу – вчителі та учні – спільно розв’язують складні завдання, спрямовані на досягнення відповідної мети. Як свідчить педагогічна практика, успіху досягають педагоги, які працюють творчо, уроки яких нестандартні, цікаві. Такий учитель – не лише носій знань для учнів, а насамперед яскрава особистість, із якою можна поспілкуватися на будь-яку тему, порадитися з приводу життєвої проблеми. Такого вчителя завжди чекають у класі, ловлять кожне сказане ним слово, намагаються копіювати манеру його поведінки, закохуються в нього.